sveaojag.blogg.se

Julafton

Publicerad 2015-12-25 21:09:53 i Allmänt,

Kul att se att så många är in här trotts min usla uppdatering. Hade faktiskt tänkt ta tag i kragen och börja om och blogga, kanske jag eventuellt hittar mig en ny blogg dator under julrean.

Julen har iallafall swishat förbi med fart, Svea fick fruktansvärt mycket julklappar. Vi har en tjej här hemma som hoppar av lycka och inte vet vad hon ska leka med. Hon fick bland annat en stiga Bob,  cd spelare, spel, pyssel, leksaker, en surfplatta och behövliga grejer till rummet som klädhängare och sånt där tråkigt att få, då hon nyss fyllt tre så var det inte enkelt komma på vad man skulle ge henne då hon fick det mesta då. Så hade sagt till våra nära och kära att pyssel, förbrukningsvaror går alltid hem. 

Kan ni tänka er att nu är det inte länge kvar heller till Svea blir storasyster. En liten lillebror är vad hon ska få. Hon och vi längtar till tusen. Veckan som var har vi inprincip varje dag fixat, möblerat och donat i lillebrors blivande rum. Äntligen har vi tagit oss nånstans. Nu är det mesta inhandlat till bebis och det som fattas är babyskydd och mer kläder. Har faktiskt inte alls varit lika ivrig på att köpa kläder som jag var med Svea men det kan ju även bero på all smärta jag har dagligen. Den ständiga tröttheten och ryggen som nästan tar död på en. Kanske trottsallt blir en sjukskrivning, jag som sagt hela tiden att jag vill avvakta och härda till barnmorskan men nu tror jag inte det går längre. Jag har tusen ggr mer ont de dagar jag jobbat, kommer hem och är sjukligt trött och det känns inte rättvist mot varken Calle eller Svea. Jag har alltid ägnat all min lediga tid till att leka och umgås med henne men nu orkar jag det knappt. Vi får se vad som händer hur som helst så ska jag krypa upp i famnen hos min favvo kille och hitta en film att se på Netflix. God fortsättning allihopa! ✨ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Jennifer Nilsson. Jag är 21 år och bor i Piteå. Jag skriver för det mesta om det som hör till mina intressen såsom hur det är att vara en ung mamma, barnkläder, tips och inredning. Hoppas ni hittat hit för att stanna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela