sveaojag.blogg.se

Fredag

Publicerad 2015-09-11 11:51:13 i Allmänt,

I onsdags gjorde jag och Svea stan en snabbsväng innan vi åkte iväg på våran första tid hos barnmorskan. 

Lunchade på stan och strosade runt litegrann. Alla butiker har börjat få in mysiga fluffiga höst kläder och ja, jag kan ju inte hålla mig. Klart söta västen och mys koftan skulle få flytta in i Sveas garderob! Hittade även lite annat snyggt till vardagsrummet som äntligen blivit färdigt. 

Nu har vi nånstans att ta vägen mitt i allt renoveringskaos. Tidigare har vi inte haft tv, utan bara kunnat se dvd på övervåningen i sovrummet. Men vi närmar oss sitt slut, köket är inne på omlack hos Piteå kök, Calle river golvet i köket och sätter spånskivor. Så björkman kan komma och sätta in det resterande av golvet som ska in. Vi har valt att ha samma golv hela nedervåningen. Ett ljust golv. Allt detta sker i veckan så sen är det vara lite lister och fodring runt fönstrena så är nedervåningen färdig! 

Med alla nya fönster, ytterdörr, ommålning, omlack av kök osv. Så blir hela huset som nytt! Skönt att ha allting gjort innan bebis kommer. Så vi kan njuta i lugn och ro. 

Från det ena till det andra så såg allting fint ur hos barnmorskan, vi tog prover och gick igenom en del. Svea satt snällt och höll mamma i handen medans. Nästa gång vi ska dit är efter ultraljudet. Som jag dessutom måste ringa och boka till veckan. Vilket kön tror ni det är? Calle vill vi ska ta reda på kön samtidigt som jag skulle tycka det skulle vara kul med en överraskning, men så nyfiken som jag är så kan jag förmodligen inte hålla mig när jag väl är på plats. Vad tror ni att det är? Pojke eller flicka? 

Själv har jag hela tiden trott pojke, då jag hela tiden jämfört graviditeten med Svea. Men nu är jag allt osäker och tror mer på att det är en liten tjej i magen! 

För oss spelar det ingen roll, vi är glada såklart för vilket som. Vi hoppas mest utav allt är barnet är friskt och bakas väl i mammas mage! 

Nu ska jag avrunda och ta tag i lite beställningar som jag fått. Trevlig helg allihopa! 

Allt kommer i från Lindex.



Vas - åhlens
Ananas -åhlens
Ljusstake - hm Home 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Jennifer Nilsson. Jag är 21 år och bor i Piteå. Jag skriver för det mesta om det som hör till mina intressen såsom hur det är att vara en ung mamma, barnkläder, tips och inredning. Hoppas ni hittat hit för att stanna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela